Tävlingen i munkedal 26/3

Ja, tävling för hela slanten igår! Jag gick upp klockan fem och kom hem klockan fem, så en lång dag var det!
Nu till resultatet: 58 % i Lc och 48 ( ! ) % i Lb
Lc:1 Han var väldigt fin på framridningen, trampade på bra och var stadig i handen, så jag körde på't. Sedan när jag satte mig ner och tog upp han i aningen högre form, var han fortfarande fin, lite tjaffsig fast det brukar han vara i början :)
Så framridningen har jag inget dåligt att säga om förutom att han blev lite off i slutet, dör lite och går inte framåt.
Sedan inne på banan, kände jag att han dog helt och hållet, så där blev det vääldigt mycket drivning! Och då kände jag att jag tryckte ihop han lite väl mycket, drev på och höll i han för mycket, så då blev han lite hackig och tappade takten. I den ökade traven så strulade hans spatt. Han var väldigt ojämn och hade ingen takt alls, vilket ni ser på filmen tydligt sen. Fast det kan också berott på att precis innan traven, så red jag fel allra första gången i mitt liv.
Så jag tappade ridkänslan efter domaren blåste och sa hur jag skulle rida. Så det blev lite " Okej, bara rid igenom programmet snabbt nu" känsla :(
Ja, filmen får tala resten sen! :D
Lb:1 Var han ännu finare på framridningen, alla bilder nedan är från andra framridningen, hade inga från första. Däremot var han ännu latare också :(
Så nästan likadant som första!
Sedan inne på banan, så red jag på i ett så friskt tempo som möjligt. Ville verkligen att han skulle trampa på bra. Jag vågade tyvärr inte öka lika mycket, varken i galoppökningarna eller travökningarna, så jag fick en jädrans massa avdrag där.
Hellre åka hem med en frisk ponny än få bra resultat.
Carinjo fattade fel galopp också, så det blev avdrag, samt lite andra missar i båda klasserna, som tex att jag gjorde en för stor galoppvolt i Lb:n.
Om ni undrar varför jag fick så låga poäng så var domaren vääääldigt snål! Det var tre stycken som fick 48, och de flesta låg runt 50. Så det är ju bättre än att döma ojämnt!
Domarna lämnade kommentarer:
Lc, Marianne Höglind Björk ( Hon som jag ska börja träna för ) gav mig: "Fin ponny med ganska bra takt, var noggran med vägarn och pkt. ( vet inte vad det står ) Synd på missarna! Lycka till!" Själv tycker jag att det var dåligt att Carinjo haltade och hon inte ens lämnade en kommentar om det, och gav mig en 6:a?
Lb, Camilla Berglund gav mig: "Stäm av oftare med halvhalter. Ställ igenom noggrant. Trevligt ekipage! "
Lite tråkig kommentar då jag tränar gärnet på halvhalterna hemma, och tycker att de sitter rätt bra och så får man att man ska träna halvhalter... Aja, bara att fortsätta träna!

Kommentarer
Postat av: josefine - var med och tävla om en mountain-horse jacka på min blogg!

SV: Dom ville ha 15.000 men jag gav 7000:- :)

2011-03-28 @ 07:18:13
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0