Idag...

... Var det en långdag på stallet :)
Först red jag Pippi igen. Hon är verkligen hyper nu och vet inte vart hon ska lägga sin energi, så självklart blir hon dunderpigg ute i skogen. Det är väldigt jobbigt för på hemvägen är ju alla hästar piggare ( hm... På ngt konstigt sätt... ) och varje gång jag vänder hem vill Pippi bara sticka.
Jag bromsar och hon bara börjar takta och trava på stället.
Hon kan verkligen inte skritta och knäpper med huvudet samt travar failade skänkelvikningar.
När jag verkligen säger tlll henne att hon inte får göra så, det är ju inte bra för henne och hennes ben, då självklart börjar hon studsa runt istället och bockar/sparkar bakut/ stegrar sig hela tiden...
Sist gång hon blev sån hoppade jag av, men då började hon springa cirklar runt mig och sedan stack iväg. Jag har ju ingenting att säga när hon tar fram sin otamade sida.
Jag känner att jag behöver träna lite Felicia-stajl NH. Bara att hon inte lyssnar på mig och mitt tålamod brukar oftast ligga i botten vid sådana lägen...
Jag får väl helt enkelt stå ut tills hon är igång, eller prata med Katja om vad man kan göra...
Har någon något tips för sånna hästar?
Sedan var det Carinjos tur. Sofia kom då till stallet på en cykel och vi skulle fota varandra, så snart laddar jag upp en bildbomb från dagen :)
Carinjo var lite tjaffsig idag. Jag var väl lite slarvig också. Det har gått så bra det sista så då tror jag att det kommer gå bra hela tiden nu, men Carinjo har också sina dagar...
Fast bara för det så gick det inte lika dåligt som det gjorde 2010.
Nu till passet. Våran paddock är så liten så det är inte det lättaste att rida två stycken därinne, speciellt inte när den andra håller sig på C-volten. Så jag red mestadels på en volt och träna lite skänkevikningar, ställa ut - ställa in, mindre volter, större volter. Han gjorde en klockren skänkelvikning i trav som jag blev så glad över! Han höll energin och trampade på bra, och han höll kvar formen som han vi, speciellt jag har svårt med i trav. Så den ska jag spara långt inne i min hjärna :)
Förövrigt var han duktig, lite sjaffsig ibland, men inte så mycket :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0